Kungligt bröllop!

Jadå, jag gillar kungliga bröllop och därför satt jag också klistrad framför TV:n heeela dagen och kvällen. Jag var dock tvungen att bege mig till affären 2 ggr, men det var under mindre intressanta partier av festligheten…

Givetvis var jag förberedd, telefonen var på ljudlös och jag hade inhandlat kungliga praliner, kungliga mazariner, cider och som bonus hade jag ju en lite flaska Baileys kvar i skafferiet :). Dessutom var älsklingen placerad i datarummet tillsammans med sitt favoritspel och headset…Tänk att det fungerar alldeles utmärkt med en royalist och republikan i samma hushåll :).

Kungliga praliner och kungliga mazariner tillsammans med dagens och kvällens dryck.

Allting är förberett i vardagsrummet inför vigseln. Notera vilken vacker insida av pralinasken...

Kronprinsessans klänning var otroligt tjusig och faktiskt precis så stilren som jag hade gissat, sedan kan jag ju tycka att liiite diskreta pärlor hade varit snyggt på klänningen. Fick dock höra idag på TV4 att det är ett väldigt känsligt sidentyg och att det mesta fått göras med väldigt varliga händer och då förstår jag att pärlorna fick vara…

Så var det dags för vigselakten och jag och Nemo har övat i veckor på hur man beter sig då, nedan ser ni resultatet.

Ja, jag vet att det är fjortis att fota tv-skärmen - men hur gör man annars?!

Medan jag tårögd följde vigselakten, så hade Nemo heeelt glömt bort överenskommelsen.

...han var heller inte intresserad av kortegen.

Älsklingen kunde dock inte riktigt låta bli att smittas av stämningen från vardagsrummet och kom in lagom för att se reprisen på då kronprinsessan sa JA!

SVT hade dessutom lyckats hitta de perfekta personerna för denna bröllopsfest, jag menar kan man bli annat än glad då man får se och höra Mark Levengood en hel dag?!

När jag satt där själv i soffan så kunde jag inte låta bli att tänka på hur stort detta egentligen är. Personer i min ålder kommer att få uppleva något som de flesta aldrig får, nämligen en blivande drottnings bröllop, kröningen och när kronprinsessan är drottning…

Hade allt varit idylliskt så hade jag igår firat denna underbara dag tillsammans med min älskade mommo, som älskade Viktoria och tyckte hon var sååå vacker. Dessutom hade vi säkert lyckats lura med mamma också att fira dagen :).

2 tankar om “Kungligt bröllop!

  1. Ja, nog var det ett alldeles underbart bröllop, sååå vackert. Och så fint att vi fick vara med så mycket via tv:n. Jodå, här hade vi bullat upp med gottigott och vi blev sittandes hela långa dagen ända till småtimmarna. Gus tyckte nog att vi var rätt tråkiga hi, hi..

    Ha det så gott nu våra fina vänner

    Kattie & Gus

    • Ja, Nemo var som sagt inte heller road…Däremot tog han gärna emot godiset jag bjöd på med jämna mellanrum 🙂

      Kram!

Lämna en kommentar